8 Mart 2014 Cumartesi

İrmik Tatlısı

Şerbetli tatlılarla hiç bir zaman aram iyi olmadı ama sütlü ve hafif tatlılara karşı bir zaafım var..Bu yüzden gece aklıma eser yaparım,gündüz canım ister yaparım hiç üşenmem konu yemek olunca :)) Hem pratik hem leziz irmik tatlısı için ;


Malzemeler :
1 litre süt
1 su bardağı şeker
1 su bardağı irmik
2 yemek kaşığı hindistan cevizi
1 portakal kabuğu rendesi
1/2 çay bardağı portakal suyu




Yapılışı  :
Tencereye süt,şeker ve irmiği aktarıyoruz.Karıştırarak orta ateşte pişiriyoruz.Kıvamı gelmeye başlayınca  portakal kabuğu rendesi ve suyunu aktarıyoruz.Daha sonrada hindistan cevizini koyup kaynayıncaya kadar pişiriyoruz.Kaynamaya başlayınca kısık ateşe alıp biraz fokurdamasını bekliyoruz

Demiştim pratik diye önemli olan süslemesi :)

Süsleme olarak ben 2 paket kakaolu bisküviyi robottan geçirdim.Dondurma kuplarına kakaolu bisküvi,dilimlenmiş muz ve irmik tatlısını sırayla yerleştirdim ve üzerine pasta süsleri döktüm.Böylece 1 saat içinde evdeki bütün tatlılar bitti tabi :)

Öneri : .Ben portakal suyu ve portakal kabuğunu vanilin kullanmadığım için koyuyorum dileyen vanilinde kullanabilir.İsteyen piştikten sonra içine sıcakken bir kaşık tuzsuz tereyağ koyabilir.Ve isterseniz bir küçük damla aromalı sakızda harika bir koku veriyor :)


Kalabalık misafirlerde dikdörtgen borcama altına bisküvi yerleştirip üstüne irmik tatlısını dökebilirsiniz.Ayrıca üstünü meyve sosuyla süsleyebilirsiniz.






AFİYET OLSUNN..




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.